За новия ловен сезон на финансови донори Пощенска банка лъсна до блясък няколко стари капана. Един от тях е „Жилищен кредит с подарък 500 лв. по карта ИКЕА“. Екипът на Пощенска банка се е погрижил да бъде заложена достатъчно примамлива стръв. За потребителите желаещи да направят информиран избор, това практически недоказуемо твърдение на Пощенска банка, трябва да ги направи по-внимателни към професионалната консултация осигурена от банката. В офертата е налице авантата, келепира (усещането, че си „прекарал“ банката с 500 лева) основния двигател за насърчаване на потребителите от пазарно привилегированите търговски дружества. Кой бяга от евтиното, кой не иска да мине по-тънко ?
Какво е хубаво да си изясним преди да сключим сделката на годината с Пощенска банка ? Защото всяка стъпка да се поправим след това струва скъпо, и практически кредитната задлъжнялост се увеличава без да са взети „свежи“ пари насреща, не броим загубата на време и нервите които са ви гарантирани.
Време е да се нанесете в собствен дом ! Направете го с жилищен кредит от Пощенска банка и ние ще Ви помогнем да обзаведете дома си с подарък – 500 лв. по карта ИКЕА !
С жилищен кредит с подарък Вие получавате:
* 500 лв. по карта ИКЕА
- За използване на “подаръка“ от 500 лв. се сключва отделен договор с банката за кредитна карта ИКЕА. От дребния шрифт разбираме, че одобрените за „подаръци“ трябва да поемат още един кредит. Това е размера на разрешения от банката лимит на кредитната карта ИКЕА, който можете да обслужвате според доходите които сте доказали.
- Наличието на кредитната карта е свързано с допълнителни разходи и ангажименти. Тя е част от пакетните продажби и се прилага като средство за задържане на клиенти (виж тук).
- Разходите по кредитната карта ИКЕА биха могли да доведат до: невъзможност на потребителя да прецени реалната стойност на услугата, както и да направи сравнение с други сходни оферти на пазара.
- Докато текат сроковете на договорите (за жилищния кредит и кредитната карта), съгласно законите Пощенска банка си е „завоювала правото“ да повишава цената на кредитите (лихви, такси, комисиони и др.) едностранно по свое осмотрение и нужди. Така във всеки един момент тя може да си възстанови предоставения „подарък” с лихвите ако пожелае без да дава какъвто и да е отчет. Липсва формула или методология, чрез която да се установява по категоричен и безспорен начин при всяка промяна цената на кредитите, че „подаръка“ не е включен заедно с някаква прилична финансова компенсация за банката.
- „Благините“ на кредитната карта ИКЕА могат да се консумират в едноимения магазин, който се намира в гр. София. В същото време кредита се предлага в цялата страна. Би било добре кандидатите за „подаръци“ от Пощенска банка да си направят добре сметката: колко ще им струва намирането на подходящ за набелязаните „подаръци“ превоз от местоживеенето до София и обратно; необходимите разходи за гориво, които за хората от Източна България няма да са никак малки и шофьор; времето и неудобството от изморителното пътуване (в двете посоки) и други на пръв поглед уж малки разходи. Може да се окаже, че покупката на обзавеждане от вашия или близък град е по-изгодна без да ползвате подаръци и да натоварвате излишно бюджета си с още един кредит. Няма нищо по-добро в условията на криза от подкрепата на българските производители, и запазването на по-голям брой работни места в страната.
* 2 % по-ниска лихва за първата година
За да се възползвате от поредната „благина“ на Пощенска банка естествено трябва да поемете още ангажименти, освен допълнителния кредит.
Какво означава това ?
Спираме се на примера представен от банката, и виждаме следното: „ГПР 7,56%* при 45 000 евро кредит за 25 години, променлива лихва 4,6% за първата година и 6,6% за остатъка от периода, при финансиране до 70% от стойността на жилището и пакет „Лесен живот“. Обща дължима сума 96 970,07 евро, месечна вноска за първата година 252,69 евро и 304,92 за остатъка от срока.“
Важно е да отбележим, че т. нар. отстъпка в размер на 2 % не ви е гарантирана за цялата година (виж подчертания текст в червено) - тя е променлива, не е фиксирана. За сметка на това ви е гарантиран още един ангажимент (съответно разход) за целия срок на кредита - пакет „Лесен живот“. Поглеждаме какви са условията за пакет „Лесен живот“, които се предлагат с отстъпка към този кредит: „Условията за ползване на пакет "Лесен живот" - превод на работна заплата по сметка в Пощенска банка с дебитна карта, поне едно комунално плащане на месец с услугата "Универсален платец" и сключване на застраховка "Живот".
Освен разходите и ангажиментите (и то с допълнителни отстъпки от стандартните условия при ползване на пакета) по „Лесен живот“, се появява нов за кандидата ангажимент - сключване на застраховка "Живот", която заедно със застраховката „Имот“ не е включена в ГПР-то на примера.
Това са половината от „изгодните условия“ (не се уточнява за кого) предлагани от Пощенска банка по „Жилищен кредит с подарък 500 лв. по карта ИКЕА“ !!!
Не по-малко внимание заслужават и останалите „благини“ в рекламните материали, представете си какви текстове и ангажименти има в типовите „Договори“ . Няма по-добър финал на материала (за сравнение между думи и дела)от думите на главния изпълнителен директор на Пощенска банка Петя Димитрова, по повод добре отразената PR кампания „Понижаване лихвените проценти по съществуващи жилищни кредити“:
"Екипът на Пощенска банка винаги се е стремял да бъде отговорен финансов партньор на клиентите през целия им житейски път. Взимането на жилищен кредит е едно от големите решения в живота, основано най-вече на взаимно доверие и подкрепа. Ето защо ние изграждаме прозрачни, дългосрочни и ползотворни партньорски отношения с нашите клиенти. Като един от лидерите на пазара на ипотечни кредити, вярваме, че той има потенциал за растеж в настоящата ситуация. Ето защо за нас е удоволствие да съобщим тази благоприятна за нашите клиенти промяна в лихвите по жилищните им кредити. Вярваме, че това е поредната стъпка в стратегията ни да предоставяме най-доброто обслужване на клиентите ни"
*Разходът за застраховки „Имот“ и „Живот“ не е включен в ГПР
Тагове: